Blog

Gruwelijke beelden

19-01-2012   -   Hanzo

Beste Robbert,

 

Ik zat gisteren na te denken over de rode draad in de eerste negen maanden Clear Conduct. We hebben in deze periode samengewerkt met allerlei verschillende soorten toezichthouders: op het gebeid van milieu, veiligheid en financiën. De vraag die ons veruit het meest is gesteld is: kunnen we als toezichthouder zichtbaar effect laten zien?

 

Elke toezichthouder zal zeggen dat zijn of haar toezicht hard nodig is en dat er zonder toezicht grote rampen gebeuren. Maar kan je dat effect ook aantonen? En welke instrumenten werken het beste om het effect te bereiken? De verschillende toezichthouders waar we voor werken gebruiken hele andere instrumenten om het effect te bereiken. Je kan dit verschil mooi zien aan een Nederlandse en een Australische campagne die allebei tot doel hebben om het dronken rijden te verminderen. Het contrast in aanpak kan nauwelijks groter zijn.

 

De nieuwste bijdrage aan de langjarige Bob campagne is een lief positief filmpje dat gebruik maakt van humor. En tja, dat kan je van dit filmpje van de Australische Transport Accident Commission niet echt zeggen. Het is nauwelijks mogelijk om dit uit te kijken zonder in tranen uit te barsten. Wat denk je dat beter werkt: afschrikken of met humor beïnvloeden? En kan je dat ook aantonen?

 

Hartelijke groet, Hanzo

 

PS: als je een beetje somber geworden bent van die laatste clip, bekijk dan deze nog even. Heeft geen moer met toezicht te maken maar ik vond het dit een van de bizarste dingen die ik op internet gezien heb. Geen trucage!

 


Blog archief

16-02-2012
Luis zag het niet
07-02-2012
Kiezen tussen twee middelen
25-01-2012
Duidelijke instructie
19-01-2012
Gruwelijke beelden
10-01-2012
Intuïtie als raadgever
<< 1 2 3 4 5 6 7 8